6 Mayıs 2010 Perşembe

HIDIRELLEZ DİLEKLERİM


Hıdırellez, bütün Türk dünyasında bilinen mevsimlik bayramlarımızdan biridir. Ruz-ı Hızır (Hızır günü) olarak adlandırılan hıdırellez günü, Hızır ve İlyas Peygamber’in yeryüzünde buluştukları gün olması nedeniyle kutlanmaktadır. Hızır ve İlyas sözcükleri birleşerek halk ağzında hıdrellez şeklini almıştır. Hıdırellez günü, Gregoryen takvimine göre 6 Mayıs eskiden kullanılan Rumi takvim olarak da bilinen Julyen takvimine göre 23 Nisan günü olmaktadır.Halk arasında kullanılan takvime göre eskiden yıl ikiye ayrılmaktadır: 6 Mayıs’tan 8 Kasım’a kadar olan süre Hızır Günleri adıyla yaz mevsimini, 8 Kasım’dan 6 Mayıs’a kadar olan süre ise Kasım Günleri adıyla kış mevsimini oluşturmaktadır. Bu yüzden 6 Mayıs Günü kış mevsiminin bitip sıcak yaz günlerinin başladığı anlamına gelir ki, bu da kutlanıp bayram yapılacak bir olaydır.

Aynen bende bayram gibi kutladım. Kalabalık bir grup biraraya gelemedik ama birbirimizden haberli olarak saat 12 den sonra dileklerimizi bir kağıda yazarak bahçelerimize çıktık. Bende çocuklarımla beraber bahçemizde bulunan gül ağaçlarının dibine ferman uzunluğunda dilek yazdığımız kağıtları dualar ederek gömdük.. İnanmak, hayallerin yarısını gerçekleştirmektir benim için. Bunu daha önce de yaptım. Belki inanmayacaksınız ama istediklerim oldu...

BEN İNANIYORUM!!

8 yorum:

Newbahar dedi ki...

Hayatımda hıdırellezmiş, nevruzmuş hiç kutlamadım:))
Doğrusu ben pek inanmam bu günde dileklerin olduğuna. Gecenin ayazında üşenmeyip, buldukları ağacın dibine para gömen komşularım oldu, belki akşamdan un bile sermişlerdir:))

Dilediğiniz ne varsa gerçekleşir umarım. Sizi mutlu edecek ne varsa..

Sevgiler

üryan dedi ki...

bu yıl ilk defa denedim ben de Kiana..
bakalım ,zaman ne gösterecek..

GÜVEN SERİN dedi ki...

Çok hoş :))

İnsan merak etmiyor değil hani; ferman da neler yazıyor diye :))

Sevgiler sana

sufi dedi ki...

Sevgili Kiana;
Şuanda saçlarımın arasında kırmızı güllü görüntümü görmeni isterdim.İnsanın hakkın varlığı olduğu inancında olduğumuz için her ne dilerse olacağına inananlardanız biz de.Gül takarız, ateş yakar atlarız, dileklerimizi yazar gül dalına asarız...Güneşe ne olur aç deriz, yağmura lütfen yağ deriz..Tutar mı tutar, çünkü insan kainatın bir parçası."biz yeri ve göğü kulun emrine verdik" diyor Kuran.Sevgilerimle.

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Paylaşım için teşekkürler.Hadi hayırlısı:)

MAVİ TUTKU dedi ki...

Gül dalına birşeyler yazılıp bırakıldığını 2-3 sene önce öğrendim..denedim olmadı.dahada denemem.
Hayallerim özlemlerim var ama bunu yapmıcam bir daha.
Sizin olmuş ne mutlu.

Profösör dedi ki...

Her gün, her an insanlığın kurtuluşu için dua ederim ben..

hamdivehusnucan dedi ki...

günaydın canım
nasılsın boşver sermayeyi kediye yükle bendede birsürü var biliyorsun onların keyfi yerinde olsun yeter. sevgiler

DÜNYANIN AYAK İZLERİ


Blog Listem