10 Mayıs 2010 Pazartesi

BİR BAŞKADIR BENİM MEMLEKETİM...

Ne zamandır tanıtmak istiyordum memleketim RİZE'yi.. Çok kısa sizleri çok sıkmadan..Daha çok resimlerle.. Çoğrafyası herkes tarafından biliniyor zaten..Dört mevsim yeşilin her tonunu görebileceğiniz, her daldan öten kuşuyla, kırda açan rengarenk çiçeğiyle….sayısız,coşkun akan deresiyle,pırıl pırıl akarsularıyla, çayıyla,lahanasıyla,mısır ekmeğiyle, muhlamasıyla, laz böreğiyle,üzümüyle,hamsisiyle, özellikle alabalığıyla.... daha hangi birini sayayım..BİR BAŞKADIR BENİM MEMLEKETİM...

Sevda kokan sisli dağların eteğinde ; Cennet burası işte diyebileceğiniz;

Ruhunuzu ve gönlünüzü yıkayabileceğiniz coşkun akan bu derelerde

Kırmızı pullu, tadına doyamayacağınız alabalık 'da oldumu yanında ahh ah;
Koy emektar tavana halis tereyağını, için de erisin yağla beraber,
yıllara meydan okuyan kuzina sobanın gümbür gümbür ateşinin üstünde pişir,cızır cızır,
kokusu da ne güzelmiş be..

Balığın hasını ye..

Sobanın ateşinde islemiş demlikte de birde çay arkasından:)))

24 yorum:

dereotundannefretederim dedi ki...

uzungöl'e kadar gittik de kimse bize böyle balık pişirmedi :)

KİANA dedi ki...

Uzungöle kadar gittiniz balık yemedşniz..Sen benim başımdan gözümden iste, ben pişiririm sana kardeşim:))

Newbahar dedi ki...

Trabzon Sürmene de 2, Hayratta 1 yıl kaldım. Bu süre içinde Rizeye gezip görmek amacıyla 3, 4 kez gittik. Karadeniz deyince Rize ve Trabzonu muhakkak görmek gerek. Resimler harika, bu mevsimde ne güzeldir oralar şimdi.
Ordu'da yağmur var, sis var. Büyük ihtimalle Rizede yağışlıdır bugün.

Sevgiler

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

O bebek çorabındaki desenler ne hoştur öyle...İyi fiir valla arkadaşım.Bunlar ne güzel görseller böyle.Ben de Ordu luyum canım.O guzinenin keyfini iyi bilirim.Oy oy oy süper:)

GÜVEN SERİN dedi ki...

Deymen benim gamlı keyfime; deymen...

HÜRREM TAKI dedi ki...

canım olur öyle isim karışıklıkları hiçççç önemi yok,dert etme sakın...tarçıncığım nasıl acaba:))öpüyorum onu bennnn mırrrr mırrrr

keskinli dedi ki...

yurdumun herkösesi cennet ya insan gurbette olunca böyle resimlere bakip bakip aglayasi geliyor paylasimin icin sagol sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhabalar Değerli ve Kadirşinas Dostum;

Beni merak edip bloğuma kadar gelerek, yazdığınız o güzel, samimi ve içten yorumlarınıza ve temennilerinize çok teşekkür ederim. Allah sizlerden razı olsun. Bir müddet daha blog faaliyetimi sürdüremeyeceğim.
Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın.
Görüşmek üzere.

MAVİ TUTKU dedi ki...

Off offf of ve de offf.:) O balıkların güzelliği ne öyle.:)
Şifadır onlar şifa.:)

Karadeniz turunu öyle uzun zamandır düşlüyorum ki..inşallah rabbim en kısa zamanda nasip eder..bayıldım resimlere.

Adsız dedi ki...

Merhaba Kiana,
Her ne kadar sen memleketin olarak sahip çıkıyorsan da Rize'ye, benim de yaşamak istediğim doğa harikası şehirlerden biridir. Bloğunuzda bir saydığınız kadar daha nimetleri olan dünya cenneti bir yer. Şimdilik MUHANNET bizi bir yere bırakmıyor. F tipi bir ceza evine konuk edilmiş bir mahkumum şimdilik.

İnşallah Yüce Allah bizlere de o günleri gösterir.

Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın saygılarımla.

Adsız dedi ki...

Sevgili Kiana, bizimle bu güzellikleri paylaşmış olduğun için teşekkürler. Benim de bir Karadeniz gelini olarak tez zamanda oralara gelmem lazım :)
Bu arada bir ödülün var bende...

MAVİ TUTKU dedi ki...

Yoksunuz..iyimisiniz?

Sabahattin Gencal dedi ki...

Okuyabildiğim bloglardan yayınlanmaya değer yazıları, yazarlarının izinleriyle alıp sitemde de yayınlamak istiyorum.
Sizin yazılarınızdan seçtiklerimi kaynağını da belirterek alabilir miyim?
Başarılarınızın devamlı olmasını dilerim.
Sabahattin Gencal

Sabahattin Gencal dedi ki...

Yazılarınızı yayınlamama izin verdiğiniz için teşekkür ederim.
"Bir Başkadır Benim Memleketim" adlı çalışmayı yayınladım.
İyi günler dileğiyle.

Unknown dedi ki...

Keşke o resimlerden biraz daha çekseydiniz,keşke o alabalıklardanda biraz daha yeseydiniz çünkü onlar çok yakın
tarihte sadece anılarınızda kalacak
karadenizin o muhteşem dereleri
yabancı sermayeye peşkeş çekilip
hes adı altında devasa tünellere
sokulup ipotek altına alındı.alabalıkların pulları soldu
nesilleri tükendi dere boyu ağaçların yaprakları kumlarla doldu
çam ağaçları izliyor karadenizlinin
kayıtsız duruşunu,kaygıyla veöfkeyle.

Unknown dedi ki...

Birde fotoğrafdaki balıkları çok
küçük tutmuşsunuz.biz onları yakaladığımızda dereye geri atıyorduk.

Çocukla Kampa Gidilir (mi?) dedi ki...

ha orası coşan deremidur uşağum :))))

ben üniversiteyi trabzonda okudum;)

özledim oraları.

HÜRREM TAKI dedi ki...

ay ben o güzel suratı yerim senin tarçınım benim:)) beğenmene sevindim arkadaşım.tşk ederim.pisiciği öp benim için bide göbişini okşa:))

Jose Ramon Santana Vazquez dedi ki...

...traigo
sangre
de
la
tarde
herida
en
la
mano
y
una
vela
de
mi
corazón
para
invitarte
y
darte
este
alma
que
viene
para
compartir
contigo
tu
bello
blog
con
un
ramillete
de
oro
y
claveles
dentro...


desde mis
HORAS ROTAS
Y AULA DE PAZ


TE SIGO TU BLOG




CON saludos de la luna al
reflejarse en el mar de la
poesía...


AFECTUOSAMENTE
KIANA


ESPERO SEAN DE VUESTRO AGRADO EL POST POETIZADO DE CHOCOLATE, EL NAZARENO- LOVE STORY,- Y- CABALLO, .

José
ramón...

Calibe'nin Mutfağı dedi ki...

Aysecigim evet epeydir sana ugrayamadim..Bi kosturmacadir gidiyor iste..Blogun harika olmus cok sevdim..Ellerine ve de beynine saglik...
Kocaman sarildim
Cali

sufi dedi ki...

Sevgili Kiana;
Karadeniz turu düzenlenip de benim de gitmem nasip olursa birgün, senin gibi yapacağım.Dereler ve yeşilin 7 tonunu kamerama kaydedip kuzine üstünde tereyağında balık kızartacağım inşaallah.Tontini.

Kiana:Yazarlarımızdan İstiridye namıdiğer Sedeftir kendisi yol bacımdır benim.
Tontini:Dilekten mektupları yazıyor yani o da benim.
Ela var bir de:O da gelinim.
Sufi-Cem:ise blogumuzun kurucusu bizlerden fırsat bulunca o da yazıyor.Haber vereyim dedim.Aslında hepimiz birbirimize benziyoruz.Sedef'in yazısına Tontini diye yorum bırakmışsın üzülmesin diye sana bu açıklamayı getirdim.Can dost sevgilerimle.

üryan dedi ki...

evet dediğim gibi, blogum güncellemelerde sorun yaşıyormuş..
Geldim Sevgili Kiana..
Rize demek hımm..

sizin oralara gelmeden önce de bizim oralar var :)

Adsız dedi ki...

Merhabalar Kiana,

Karadenizin yemyeşil dağları, yaylaları, çayları, fındıkları, tütünleri vs. Saymakla bitmez ki! Bir doğa harikası ve yalan dünyanın sahi cenneti. Böylesine güzel doyumsuz manzara karşısında insan ahraz olur ya! Bir de yayla evinde balık yapıp, balık yemek ha! Afiyetler olsun efendim.

Bu güzel memleket manzaralarını böyle bizimle paylaşmanız bile ne kadar güzel, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.

Kuzeyin kızı, KİANA (siz benim nazarımda hep erkek KİANA'sınız!)

hafsahatun dedi ki...

gerçektende bir başkadır benim memleketim...sizde nasıl samimi anlatmışsınız...bende rizeliyim..burnumda tüttü valla şimdi..
selametle...

DÜNYANIN AYAK İZLERİ


Blog Listem