25 Mart 2010 Perşembe

GÖNÜL GÖZÜ AÇIK OLMAK

Gönül gözü açıklığı; Bilimsel açıdan durugörü, kahinlik gibi psişik güçler olarak düşünülür. Bu lütuf araştırmaya açık bir konu olduğu için bilim adamları üzerinde çalışıp daha da geliştirmeye çalışıyorlar.

Bu ışık insana oluşurken , henüz embriyo halindeyken Allahın lütfuyla (bence) verilen bir özellik..Yani insanda bu sonradan oluşacak yada sonradan insanın yapısına katık edilebilecek bir şey değil ki; Çay değil ki bu, içine şeker atıp da tatlandıralım değil mi?

Kalpsel, yüreksel bir şey bu..

Gönül gözü açık olan hisseder, önceden görür, tahmin eder, ona göre davranır, yönlendirir. Ne bileyim iyilik doğruluk adına ne varsa yapar..

Yaşamın her anında gönül gözü görmeli insanın. Varsa tabi.. Şimdi kime sorsanız benim gönül gözüm açık der..Özde olması gereken, ancak özde değilde sözde olanlarına çok rastlar oldum bu günlerde.

Kendimden örnek vermek isterim. Çok bilimsel yazı yazmak istemem, yazamam da zaten.. Öyle entel dantel havalardan çalmadan yazmaya çalışıyorum işte..

Yıllardan beridir çalıştığım işyerinde de , komşularımda söyler bunu bana.. "Senin gönül gözün açık bir kahve falı baksana bize " derler. Kırmam... Bakmaya çalışırım. Çoğu zamanda gitmek istemem kimseye, sıkıyor beni bu fal istekleri. Bazen daha da ileri gidip şu işimiz var, sonu nasıl bitecek diye soranlar bile var.. Birgün bir arkadaşıma gittim. 3-4 aydır da görmemişim. Çok da öyle sıkı fıkı bir arkadaşlık değil. Bir araya geldiğimizde belki 45 dk otururuz beraber.. Yanında yeğeni var. Kahve içtiler. Tabi malum.. Açtık falı. Açar açmaz iki adet erkek ismi söyledim.. Birbirlerine baka kaldılar. Fal bittikten sonra . İki adet söylediğim isim falı baktığım arkadaşımım dayısıyla oğluymuş... Söylediğim olayları aynı gün yaşadıklarını anlattılar bana.. Bende şaşırdım aynı zamanda korktum.. Bunun gibi birçok olay ve isimler söyledim daha sonraları..Bu olayı ablama anlattım. Senin gönül gözün açık. Heryerde açma bu gözü kapat, çok günah dedi bana..:)))

Bu bir örnek ti.

Birşeyleri fala bakarak bilmek değil tabiki, karşımdaki birinin hakkımda ne hissettiğini, sempati mi, yoksa antipatimi beslediğini hissedebiliyorum. Burada bu blogu yazarken bile bloguma, yazılarıma sıcak bakanları, bana sinir olanlarıda görüyorum.. Biliyorum daha doğrusu:))

Gönül gözü açıksa heryerde açıktır anlayacağınız. Aile içinde de, dışında da....

En önemlisi evlilikte eşlerin gönül gözünün açık olması..

Bu konuya http://benve-phonix.blogspot.com/ Sevgili ONUNCU KÖYÜN ADAMI güzel bir örnekle değinmiş. Onun üzerine bende birşeyler yazmak istedim. Evlikte eğer köklü bir sevgi varsa iki taraftada birbirlerine karşı doğuştan olmasa bile mutlak gönül gözleri açıktır. Yok eğer birinin hem kalbi kör-cahil, hemde gözü körse bu evlilik sürecelikten ,silineceğe doğru yol alır.. Herhangi birinin birşeyleri hatırlatmasıyla ,görmeyen gözlere en tıbbın en son geliştirilen en kral katarakt ameliyatını yapsanda yine görmez yine görmez.

2 yorum:

ra55 dedi ki...

"Fala inanma, falsız da kalma" diye söylenegelen bir deyiş vardır. İnsanoğlu meraklıdır, insanoğlu sabırsızdır, insanoğlu acelecidir...

Tüm bunlar da bizi elbette gönül gözü açık olan insanlara yöneltir.

Fal ve fal okları ile ilgili uğraşıyı Cenab-ı Allah (C.C) yasaklamıştır. Şu anda hatırlamıyorum ama, Kur'an-ı Kerim'de bu konuda çok açık ayet bile vardır.

Ama merak, sabırsızlık ve acelecilik bizi işte bu tür uğraşlara yöneltiyor.

Gönül Gçzü ile ilgili bu paylaşımınız için çok teşekkür ederim.

Allah'a emanet olun görüşmek üzere.

bücürükveben dedi ki...

gönül gözünüzün açık olması Allah vergisi özel bir şey, benim de bazen rüyalarım birebir çıkıyor ve beni korkutuyor...sanırım kalbi temiz, saf içinde kötülük bulundurmayan insanlara özgü bir özellik bu..o yüzden ne mutlu size...blogunuzun izleyici bölümü çalışmıyor yoksa sizi takibe alacaktım...
sevgilerimle

not: benim blogum herkese açık, davet vs. gerekmiyor, hatta ayarlarını kontrol ettim siz öyle yazınca, tıklayınca açılması lazım...